Makarimi Abdullah
Hari ni 5 Julai 2010.

Lama sungguh dah tak update blog ni. Sibuk sangant dengan Thesis dan lain2x yang 'Realiti'nya bercampur-baur, sepanjang 5 bulan lalu. Ada sedih, ada gembira dan selalu juga ber 'Fantasi'.
Bulan March memang dah sampai Bangkok dan Hanoi, tak sempat nak beli Orkid, coz sibuk sangat dengan Conference dan kecoh betul dengan Baju Merah di Bangkok. Jadi kempunan ajalah.

Last 2 weeks baru balik dari cuti2x Indonesia (Bandung, Jogja, Jakarta). Kat sini dapatlah bawa balik ole-ole Orkid, Phalp. Supardii, yang dipesan dari teman di Palembang. Dah setahun dia tanam di sana. Thanks Pak Uki and Pak Petrus, without both of you, tak dapatlah orkid yang menjadi idaman sejak sekian lama ni.

Hari ni, rasa nak update blog ni coz myfren Ibrahim buka blog Kak Yong dan Seri Orkid. Syok juga tengok orgnyer blog. Jadi teringin juga nak tengok blog sendiri ter'update'. Jadi updatelah blog sendiri hari ni.

Kebetulan hari ni ada amik gambar orkid yang sedang kembang untuk 'Pertandingan Orkid Taiping' hujung minngu ni (11/07/2010). Harapnya sempatlah sampai waktu tu, coz inilah kali pertama orkid ni kembang sampai 7 kuntum, biasanya 3 kuntum aja. Orkid yang dimaksudkan ialah BLC Chong Guu Swan. Ada harapan nak dapat best plant pada hujung minggu ni di Taman Tasik Taiping, harap-harapnya lah InsyaAllah.

0 Responses