Makarimi Abdullah
Dua minggu lepas OdD serta rakan telah pergi ke 20th WOC Singapore. Jadi banyak juga telah membeli belah orkid di sini. Tahu-tahu ajalah...banyak sangat pilihan dah jadi rambang mata...kebetulan pula banyak sangat yang ada dalam 'wish list'. Memang tak lepaskan peluang keemasan ini. Bukan senang nak tunggu peluang seperti ini...mungkin sekali dalam seumur hidup. Sememangnya dah buat perancangan dari awal dulu...sejak dua tahun lepas... dah mula buat simpanan untuk ke WOC ini. 
Setelah hampir seminggu menunggu...akhirnya tiba juga kiriman dari Kota Singa ini. Haah...gambar-gambar di bawah ini adalah hasilnya. Memang berbaloi-baloi...sampai naik letih jugalah nak 'repot' buah tangan istimewa ini. Jika nak di 'list' kan ...aduh...banyaknya...Tak apa...slowly OdD akan senaraikan serta laporkan perkembangan 'teman baru OdD' di sini nanti.

The box loaded in the back sit

You can see clearly the size of the box ;-)

Haahaa...this is how I pack my orchids...simple 'n' easy!

How I arranged it in the box....this is the 1st layer of orchids

and here is the last layer of the orchids...the rest already re potted ;-)

Even the simplest wicker basket can become priceless when it is loved and cared for through the generations of a family ~ Sister Parish


7 Responses
  1. Unknown Says:

    Salam ODD...wow..semoga orchid2 tuh menjadi...all the best to u...tak sabar nak tgk bunga2 yg cantik tu nnt...:)


  2. Congratulations for receiving everything in order! Sekarang dah tak senang ya! Tapi hati senang!
    Have a great day!


  3. That looks like an awful lot of plants. Bet that kept you busy.
    Cher Sunray Gardens


  4. How exciting. Mesti sibuk nak cari tempat special untuknya juga;-).


  5. 依之汉 Says:

    Kawan saya ada pergi ekspo orkid di Singapura tu. Tertarik apabila dia membeli buku orkid tropika. Walaupun saya ni kurang suka orkid, tapi lepas lihat kesungguhan blog ni, terasa pula minat orkid. :)

    Good luck for your orchids.


  6. wah menariknya.... sy pun dah lama x shoping orkid nie...


  7. Hangkebun> Salam. Terima kasih kerana sudi melawat dan komen. Thanks for the wishes. Slowly saya akan update apa yang di borong di WOC di sini nanti.

    KF> Thanks for visiting me again and again. Sudah terlalu sibuk...dengan re potting orchids dan pameran di Penang. Rasa letih dan penat...tapi hati rasa gembira sangat.

    Sunray Garden> This orchids kept me very busy now. Have a great day to you too.

    Diana> Memang terlalu sibuk dengan 'anak-anak' baru ni...ada teman baik yang tolong siapkan tempat untuk kiriman special ni.

    Idham> Tak adapergi ker...jika ke sana yang tak minat pun boleh jadi minat. Cuba lah tanam sepasu dua...lepas tu boleh tahu...keseronokkannya ;-)

    MillFa> Terima kasih kerana sudi melawat saya di sini. Tentu menarik ;) Boleh lah daang shoping di Pesta Orkid Pulau Pinang 2011, sekarang sedang berlangsung. Banyak pilihan dan banyak juga yang koleksi terbaru.