DPF
Salam Sejahtera,

Seperti yang dimaklumkan, di OdD pada peringkat awal, baja yang digunakan adalah baja yg boleh didapati dikedai yang menjual baja dan racun pertanian.. nanum disebabkan ingin mendapatkan hasil, samada dari segi pembiakan anak pokok, pembesaran anak- anak pokok dan pengawalan pengeluran bunga supaya lebih kerap.. maka terbit keinginan untuk membuat baja dengan rumusan yang tersendiri..

Mesti ada yg tertanya2.. mcm mana la.. sy blh tahu hal ehwal baja ni.. ok la.. terus terang sy bukan la kelulusan dr bidang pertanian.. tp ada la pengetahuan skit2 pasai kimia nie.. di lain masa.. sy g tau.. perkara2 lain yg telah OdD telah dan sedang jalankan.. tapi kena la ada hasil.. baru ler.. sronok utk dikongsikan.. 

Boleh dikatakan bahan - bahan yang digunakan untuk menghasilkan baja adalah diimport dari luar.. bukan OdD yg import la.. OdD pun order dari syarikat lain gak.. OdD bahagikan jenis2 baja yang dihasilkan kepada beberapa kreteria berdasarkan kepada prestasi baja tersebut.. iaitu..

1. Organic growth

2. Growth Booster - bertindak untuk mencapai tumbesaran optimum dengan mengurangkan penggunaan baja di dalam menghasilkan pokok yang sihat, cantik, produktif dalam pengeluran bunga.

3. Blooming Pro

4. Blooming Booster

5. Micro trace element

cara penggunaan... hehe.. nanti la saya terangkan..

kepada sahabat2 yg 'request' baja2 ni.. ghisau gak nak 'let go' utk kegunaan sahabat2.. maklum sj.. x pernah lg bagi org lain cuba.. sebelum tu saya minta maaf sbb ada bahan mentah yang belum saya terima.. kira ramuan masih tak cukup.. bila baja dah siap saja nnt bagitau.. 

Baja yang dihasilkan semuanya dlm bentuk cairan.. OdD blum ada mesin utk jdkan ia dalam bentuk kristal..

 
Labels: edit post
0 Responses