Makarimi Abdullah
Minggu lepas,  OdD ada kerja di luar kawasan. Tempat yang di tuju adalah Kuala Lumpur. Sempat juga OdD ambil kesempatan untuk berjumpa teman-teman orchid di sana. OdD bertemu dengan pemilik blog Orkidla dan Pak Sheikh (Pelayar FB tegar dalam kalangan geng orkid pasti kenal sangat dengan Pak Sheikh dan Shaiful Orckidla ini).

OdD ke sana bersama teman, iaitu  Dpf (Dangau Poultry Farm) dan OC (OrchidCraze). Tempat yang OdD singgah dalam pengembaraan orkid ini adalah Hourai Orchid Nursery. Lama benar OD dengar Hourai Orchid ini dari mulut Orkidla...tapi minggu lepas baru dapat bertemu dengan pemiliknya. Memang mesra pelanggan begitu juga dengan madam nya. Seperti biasa kalau dah sampai orchid nursery ni..kalau tak beli rugi pulak rasanya...jadi apa lagi...shopping time ;-)

Business card


Lokasi Hourai Orchid ini terletak di Jalan Hulu Kelang. OdD tak lah arif sangat dengan jalan ke sini, jadi Orkidla yang bawa OdDd an Dpf ke sana. Apa lagi syoklah...kerana di sini banyak terdapat orkid species yang di cari. memang puas hati. Terima Kasih En. Shaiful...jasamu tetap di kenang ;-) Di sini dirakamkan beberapa gambar semasa pengembaraan orkid di kota KL ini. Peminat-peminat orkid jika mahu ke sini bolehlah contact tuan empunya nursery dulu...kerana ia di buka atas temujanji!


Tempat minum Japan tea ;-)
Hourai Orchid Nursery: Front door
Hourai Orchid Nursery - inside view with fish pond

Phragmipedium species

Paph. species
Aerides flabellata

Dendrobium primulinum 'alba'

Dendrobium discolor

Bulbophyllum sp.

Bulbophyllum klabatense

Bulbophyllum sp.

Bulbophyllum blumei

We have much to hope from the flowers. ~ Sir Arthur Conan Doyle

2 Responses
  1. What a great place to visit. I love going through nurseries.
    Cher Sunray Gardens


  2. Cher> I love to visit too...get to know the owner and getting new plants...it is shopping time! Thanks for your visit and comments ;-)